onsdag den 21. november 2012

Host Host Host...

Liam har hostet i lang tid nu, så da jeg skulle til lægen idag, bad jeg hende lige kigge på Liam. Vi blev sendt videre til tre forskellige læger, så blev da en smule bekymret. De blev enige om at Liam skulle have astma medicin, for at se om det hjælper på hosten. Jeg har selv nedsat lungefunktion og får astma medicin til at afhjælpe det, så det synes de vi skulle prøve.
Jeg fik et hurtigt kursus i hvordan man bruger den astma maske til børn og så fik jeg en recept og blev sendt hjem.... Liam var IKKE glad for at få masken hos lægen, så frygtede godt nok når han skulle have den hjemme.

Damen på apoteket sagde det ville være en god ide at lege med masken først og sørger for Liam ikke får et dårligt forhold til den. Så da vi kom hjem, gik vi igang med at lege med masken. Liam synes det var sjovt når jeg prøvede masken, men ville sq ikke selv prøve. Han skulle først have masken da han skulle i seng, så han fik bare lov til at lege med den resten af dagen.





Nej, jeg vil IKKE!

Så prøver mor først:)

Okay, så kan jeg godt lidt:)


Efter vi havde været hjemme en times tid, begyndte Liam at blive træt og pylret. Han ville ikke spise, lege eller noget som helst. Jeg tog hans temperatur og den sagde 38, så han havde en lille smule feber. Jeg puttede ham og han faldt hurtigt i søvn (hvilket aldrig sker). Da Liam vågnede var han SÅ ked af det, jeg vidste slet ikke hvad jeg skulle gøre, så holdte ham ind til mig og sagde shhh.... så faldt han i søvn igen!! Han må virkelig have haft det skidt, for sidste gang Liam er faldet i søvn hvor der var TV og lys tændt var da han var en lille bitte baby.

Min lille trætte febermus

Da Liam vågnede igen, var humøret bedre. Han kunne ligge og fjolle på legetæppet og lege med legetøjet, så det var skønt. Han ville desværre stadig ikke rigtig spise, men humøret var godt og han tumlede rundt og lavede ballade:)

Så kom han i 'skammekrogen' ;-)




Det gik rigtig godt mht at give ham masken inden han skulle sove. Han ville selvfølgelig ikke og strittede også imod, men ingen gråd og det tog et split sekund. Er så stolt af min elskede skat. 
Nu er han puttet og har (7-9-13) ikke givet lyd fra sig endnu. 

Sov godt alle sammen:) 





1 kommentar: