mandag den 8. oktober 2012

Syg med smil på... og sundhedsplejerske besøg

Idag kom jeg til lægen med min lille skat. Han er rød i halsen, ørene og væske i ørene, no wonder han har været så sur/ked og ikke vil spise.
Han har fået penicillin og Panodil og det har virkelig hjulpet på humøret. Han spiste aftensmad for første gang i en uge, det var SÅ dejligt at se.
Jeg er selv øre barn og har virkelig døjet med ørene hele mit liv. Min største frygt var at  han skulle arve øre problemerne. Da jeg har ret dårlige erfaringer med de almindelige læger, har jeg bestilt tid til ørelægen imorgen tidlig. Det gør at jeg må aflyse min genoptræning, men Liam er altså vigtigere:)
Nedenfor kan i se en lille kollage fra idag: Et rigtig syge billigede af Liam, og et hygge billede af os efter Panodilen virkede. Og så lige et med engangssprøjten:) Det har været den eneste måde han har ville indtage føde og væske idag, så HALLELUJA for engangssprøjter<3

Nåh ja så kom sundhedsplejersken på otte måneders besøg, det var en blandet oplevelse. Det skal lige siges at jeg ikke har et tæt eller hyggeligt forhold til min sundhedsplejerske desværre. Det har været meget 'in and out' besøg når hun hun været her.
Nå men hendes første spørgsmål: Øh var jeg her da han var 4 måneder? (det var hun)
Så starter jeg med at fortælle at Liam er syg og derfor ret pyller og ked af det. Men hun ville bare igang med Boel testen.
1. Del: Liam skulle gribe ud efter en pind og følge den rundt. - bestået.
2. Del: Liam skulle reagere på rasle lyde og klokke klang ved ørene - sp: jamen han kan ikke høre den lave raslen... mig: han har jo mellemøre betændelse? sp: Nåh ja  (øøh havde lige sagt det 5 min før)
3. Del: Liam skulle pludre. - Dumpet (Liam pludre normalt 24/7 men var meget træt og ked så han lavede kun pibe lyde)

Så skulle hun måle og veje ham, han var 76 cm lang, det er ret langt af sin alder, men han er jo en stor dreng. Hun kunne så ikke bære Liam, da han var 'for tung' så hun kunne ikke veje ham, men ville gætte på 10,9 kg.
Så vil hun have han skal sidde selv, og da jeg nævner at det kan han ikke siger hun "Nå det skal man altså kunne når man er 6-8 mdr. Jeg vil have du tager til lægen og tjekker om han er hypermobil, og jeg ringer og tjekker op på dig.
Jeg når slet ikke at reagere så er hun på vej ud af døren igen...
Hele dagen er jeg bare blevet mere og mere irriteret og sur på hende, hvilket jo er spild af tid. Men Liam er meget udviklet mht. finmotorik, sprog og er meget opmærksom på alt. Ved hans grov motorik er han langsom på da han er en stor dreng. Jeg er så træt af at min søn (folk generelt) skal dømmes ud fra skemaer som skulle være 'normalen'.
Og hvad sker der for hun vil tjekke op på os.... Jeg har gjort alt der står i min magt for at sørge for han har det godt osv. Har overholdt næsten alle SST råd og krav så bliver sq en smule fornærmet over den kommentar. På intet tidspunkt løs hendes kommentarer bekymrende eller lignende for så havde jeg taget imod det med kyshånd.
Jeg er super stolt af Liam og ser fremskridt i hans udvikling hver dag, så jeg er ikke bekymret over hovedet.
Sorry for div. skrivefejl, når jeg bliver lidt sur så går det lidt stærkt:)

Håber i har haft en skøn dag!


3 kommentarer: